Info-sivu

Karttulan RHY ampumakilpailuissa oli mukana 22 ampujaa, tulokset kilpalutuloksia väliehdeltä.

PIENPETOKILPAILU 2019

Karttulan RHY:n pienpetokilpailun voittajat palkittiin vuosikokouksessa seuraavasti:

1. Sam Laukkanen (24 kpl)
  2. Eija Venäläinen (19 kl)
  3. Jere Pesonen (10 kpl)

Kilpailuun osallistui 24 pienpetopyytäjää.

VUOSIKOKOUSKUTSU

Karttulan Riistanhoitoyhdistyksen vuosikokous pidetään 13.2.2020 alkaen kelo 18:00 (valtakirjojen tarkastus ja kahvitarjoilu alkaen  klo. 18:00) Kuopion kaupungin Karttulan asiointipisteessä (ent. Karttulan kunnantalon valtuustosali). Esityslista ja kokousmateriaali löytyvät alla olevista linkeistä.

-----------------------------------------------

Vuoden 2019 pienpetopyyntikilpailun saalistietojen keruu on käynnissä. Ilmoita vuoden 2019 pienpetosaaliisi 20.1.2020 mennessä toiminnanohjaajalle. Lomake löytyy sivun alaosassa olevasta linkistä.

Seuroja on pyydetty keräämään tiedot jäsenistöltään ja toimittamaan ne kootusti RHY:lle. Lomakkeet ja ohjeet on toimitettu seuroille jo aikaisemmin. Jos seuranne ei ole kysellyt pienpetosaaliita, niin ilmoittakaa itse henkilökohtaiset saaliinne.

---------------------------------------------

SUPIKOIRAN JA MINKIN PYYNTIIN TULI MERKITTÄVIÄ MUUTOKSIA

Supikoira, minkki, piisami, pesukarhu ja rämemajava siirtyivät 1.6.2019 riistalajeista haitallisiksi vieraslajeiksi. Lakiuutoksen aiheuttamista muutoksista  niiden pyyntiin ja seurojen vuokrasopimuksiin tarkemmin seuraavista linkeistä

VUOSIKOUKSESSA PÄÄTETTYÄ

Pienpetokilpailu ja nuorisojäsenkilpailu (seura/seurue, joka ottaa eniten alle 30-vuotiaita jäseniä tai koejäseniä) järjestetään myös vuonna 2019.

Vuosikokous päätti, että neuvotteluja Karttulan ja Kuopion riistanhoiyhdistysten yhdistämisestä ei toistaiseksi jatketa.

Eemeli Tarvainen valittiin uutena hallitukseen, kun Heikki Tenhunen halusi siirtyä Eemelin varajäseneksi.

Nuorisojäsenkilpailun voitti Jouhtenisen metsästysseura - Karttulan Erä jäi toiseksi arvonnalla. Molemmilla oli kaksi alle 30-vuotiasta uutta jäsentä.

VUOSIKOKOUSKUTSU

Karttulan Riistanhoitoyhdistyksen vuosikokous pidetään 26.2.2019 alkaen kelo 18:00 Kuopion kaupungin Karttulan asiointipisteessä (ent. Karttulan kunnantalon valtuustosali). Esityslista ja kokousmateriaali löytyvät alla olevista linkeistä.

KARTTULAN RHY:n HALLITUKSEN PÄÄTÖS 21.11.2013

JOS HIRVENRUHO PÄÄTYY JOSTAIN SYYSTÄ, ESIM. KOLARIN VUOKSI RHY:lle, MYYDÄÄN RUHO KOKONAISENA YHDELLE OSTAJALLE. OSTAJANA VOI OLLA YKSI HENKILÖ TAI USEAMMAN HENKILÖN KIMPPA. ILMOITA HALUKKUUTESI TOIMINNANOHJAAJALLE SÄHKÖPOSTITSE OSOITTEESEEN karttula@rhy.riista.fi

HIRVI HUUTOKAUPATAAN ILMOITTAUTUNEIDEN KESKEN. MYYJÄ PÄÄTTÄÄ POHJAHINNAN.

TOIMINNANOHJAAJA ILMOITTAA HUUTOKAUPASTA SÄHKÖPOSTITSE.

-----------------------------------------------

Karttulan riistanhoitoyhdistyksen alue on sama kuin entisen Karttulan kunnan alue aikoinaan oli. Alueella toimivia metsästysseuroja ja -seurueita on 14 kpl.

YLEISTÄ: Suomessa on hieman alle 300 riistanhoitoyhdistystä. Riistanhoitoyhdistys on riistahallinnon paikallistason yksikkö, joka toimialue on yleensä yhden tai kahden kunnan alue. Riistanhoitoyhdistysten toiminta rahoitetaan pääasiassa metsästäjiltä kerättävillä riistanhoitomaksuvaroilla. Riistanhoitoyhdistyksen käytännön toimintaa hoitaa toiminnanohjaaja.